Saturday, November 24, 2018

KOLEJ AMINUDDIN BAKI



Kem induksi Kab 2018/2019 -3hari 2 malam -

Berjalan kaki dari foyer kab ke hutan pendidikan Alam
First time jalan kaki ke sana .ingatkan dekat rupayanya jauh gila. Kena naik bukit turun bukit jumpa asasi pintar lepastu baru sampai hutaan pendidikan alam .
Aktiviti first sampai snaa kna off semua phone then bagi dekat fasilitator yang kutip telefon dan jam
Lepstu main satu game tak ingat apa nama dia tapi kena cari pasangan orang bertukar tukar . aku relax jee malas nak belari  end up aku yang kena jalan buat  catwalk .Ya Allah malu tu taktau nak kata macam mana . lepastu aku kena bagi  3 arahan dekat semua orang .  contoh macam  kaki kanan bertemu kaki kiri, dahi bertemu dahi, tangan kanan pegang telinga kiri .
Lepas habis aktiviti ni , semua kena solat berjemaah bagi lelaki . Selesai solat asar, semua kena berkumpul dekat dataran untuk untuk aktiviti melukis logo untuk setiap team dan aku adalah team 3 Slogan kami adalah budak baik. Seriously semuanya baik baik .heheehee . Barang amanah diberikan iaitu biskut 3 keping ,2 batang lilin dan sebiji telur .
Dalam pukul 6, aktiviti  seterusnya iaitu game yang memerluakn kesemua peserta untuk menyelesaikan masalah untuk memadam api menggunakan air tetapi air itu mesti mengalir. So aktiviti ni macam fikir di luar kotak laaa. So ada beberapa orang yang bagi pendapat untuk cara padamkan api tersebut tapi masa adalah singkat . Dan part paling aku akan ingat sampai bila bila adalah part down . mana taknya memang mental breakdown gila lepas banyak kali kena down which is pipi kena letak atas tanah . Ada yang tapak kaki orang depan terkena pipi ,mulut ,ada yang baring atas orang lain dan macam macam gelagat yang memang takkan dilupakan . Memang menguji kesabaran sungguh laa masa main game ni . Game ni memang perlukan persefahaman yang kuat dan kerjasama antara satu pasukan yang tinggi .
“MAKANAN MALAM YANG PALING DITUNGGU TUNGGU SEBAB WAK KATA MAKAN AYAM MASAK MERAH ,MEMANG AKU PERCAYA LAA” .
Lepas Dee pergi ambil makanan ,aku tengok ada makanan macam dekat kem iaitu ikan sardin ,telur dan sayur kobis. Walaupun aku tak lalu makan ikan sardie dalam botol tapi terpaksa sebab lapar. Heheehee . Makanan tu disediakan dalam dulang dan perlu dikongsi dengan 5 orang kawan daripada team . Makanan perlu dihabiskan dan perlu ditunjukkan pada Abang Maulana. Kalau tak habis,kena makan jugak sampai habis baru boleh cuci pinggan .Cawan polisteren perlu dijaga sebab ia digunakan sampai hari terakhir di kem ini .
Waktu malam ,night walk dijalankan .dan kumpulan aku number 8 denan menggunakan 2 lilin dan benang, kami perlu lalui night walk bersama team . Aku paling rindu yang ni sebab kerjasama Antara satu pasukan amat diperlukan dan kesemua adalah saling bekerjasama untuk menyelesaikan nya dengan baik.
Lepas habis night walk,semua diberi ruang untuk berehat dan tidur .

No comments:

Post a Comment

APLIKASI KOMPUTER