Friday, December 21, 2018

MAHA 2018


MAHA 2018


Laluan train  yang mengambil penumpang dari lokasi tempat letak kereta .






Tempat pertama apabila datang ke MAHA adalah tempat menjual air nanas serta buah potong . Harga air nanas adalah RM 2 sahaja dan sangat melegakan tekak apabila minum di waktu tengahari .


Seterusnya, destinasi perternakan yang menjadi tarikan kepada ibu bapa untuk memperkenalkan haiwan- haiwaj yang hanya dilihat di buku malah mendidik anak anak untuk mencintai haiwan ternankan .
.
Ayam belanda merupakan haiwan  yang sukar untuk dilihat  dan dikenali oleh kanak kanak. Pengalamana untuk menyentuh ayam belanda adalah sangat menyeronokkan kerana haiwan ini adalah jiinak berbanding ayam belanda yang lain 



Anak ayam yang telah disuntik dan disemburksn dengan pelbagai jenis warna turut meenjadi tumpuan oleh  para pengunjung .








                              Lembu Sado juga turut berada di ladang penternakan MAHA 2018 


di sana juga terdapat pelbagai jenis arnab yang berwarna putih,oren dan hitam .







Di ladang nenas turut  dihiasi dengan  pintu gerbang yang sangat besar yang berasaskan buah nanas . 


Terdapat payung payung yang bewarna -warni yang sangat disukai oleh pengunjung untuk menangkap gambar .

Laman Padi juga menjadi tumpuan pengunjung utuk mencuba pertandingan memancing ikan puyu,keli dan haruan . Pertandingan menangkap ikan di dalam sawah juga turut diadakan .




Akhir sekali, kami berkunjung ke tempat perikanan yang mempunyai rumah terbalik nelayan . Pertandingan memancing udang galah yang beri masa selasa 45 minit menjadi kegilaan pengunjung yang sangat suka memancing .







No comments:

Post a Comment

APLIKASI KOMPUTER